16 Eylül 2008 Salı

ÖZBAKIM BECERİLERİ

TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Mendille burnunu siler.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Mendili alır.
2-Kat yerlerinden mendili açar.
3-Mendili burnuna götürür.
4-Parmaklarıyla burun kanatlarını hafifçe sıkarak siler.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Mendiller
İŞLENİŞ: Öğretmen önce model olarak burnunu siler. Sonra adım adım öğrenciye gösterir. Öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.


TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ellerini yıkar.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Musluğu açar.
2-Sabunu alır.
3-Ellerini suyun altına tutar.
4-Sabunu elleri arasında tutarak köpürtür.
5-Sabunu suya tutarak uygun yere bırakır.
6-Ellerini ovalayarak durular.
7-Musluğu kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Su, sabun
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce ellerini yıkar. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.


TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ellerini kurular.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Havluyu bir eliyle tutar.
2-Diğer eliyle kâğıt havluyu kopartır.
3-Bir eliyle diğer elini siler.
4-Havluyu sildiği eline alır ve diğer elini siler.
5-Kağıt havluyu çöpe atar.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Kağıt havlu
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce ellerini kurular. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.

Etkinlik 2-Öğrenciyle bez havlu kullanılacak ise 1. 3. ve 4. şıklar uygulanır.


TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ağzını yıkar.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Musluğu açar.
2-Ellerini sabunlar.
3-Ağzına su alıp çalkalar ve ağzındaki suyu boşaltır.
4-Musluğu kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Su, sabun
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce ağzını yıkar. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.


TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Yüzünü yıkar.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Musluğu açar.
2-Avuçlarına su alarak lavaboya eğilir.
3-Suyu yüzüne götürür.
4-Elleriyle yüzünü ovarak temizler.
5-Musluğu kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Su
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce yüzünü yıkar. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.


TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Yüzünü kurular.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Kâğıt havluyu bir eliyle tutarak kopartır.
2-Havluyu diğer elinin üstüne yerleştirir.
3-Diğer elini de diğer elinin yanına yerleştirir.
4-Havluyu yüzüne götürür ve ovalayarak siler.
5-Kâğıt havluyu çöpe atar.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Kâğıt havlu
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce yüzünü siler. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.


TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ayağını yıkar.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Musluğu açar.
2-Ayağını suyun altına götürür.
3-Eliyle ayağını ovalayarak yıkar.
4-Ellerini yıkar.
5-Musluğu kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Su
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce ayağını yıkar. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.



TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ayağını kurular.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Kâğıt havluyu bir eliyle tutarak kopartır.
2-Ayağına doğru eğilir.
3-Parmak uçlarından başlayarak bileğine doğru ayağının üstünü siler.
4- Parmak uçlarından başlayarak topuğuna doğru ayağının altına siler.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Kâğıt havlu
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce ayağını kurular. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.



TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ:Tuvalet ihtiyacının giderilmesi ile ilgili kuralları bilir.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Tuvalet ihtiyacının tuvalette giderilmesi gerektiğini söyler.
2-Tuvalete girildiğinde kapının kapatılması gerektiğini söyler.
3-Tuvalette tuvalet taşına çömelmek ya da klozete oturmak gerektiğini söyler.
4-Tuvalette temizlenmek gerektiğini söyler.
5-Tuvaletten çıkmadan giysilerin düzeltilmesi gerektiğini söyler.
6-Tuvaletten çıkmadan sifonun çekilmesi gerektiğini söyler.
7-Tuvaletten çıktıktan sonra ellerin yıkanması gerektiğini söyler.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatım
ARAÇ VE GEREÇLER:
İŞLENİŞ: Öğretmen tuvalet alışkanlığı olan öğrenciye yapılması gereken kuralları anlatır. Öğrenciyle karşılıklı konuşarak pekişmesini sağlar.


TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Saçını tarar.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Tarağı/fırçayı alır.
2-Tarağın/fırçanın dişli kısmını saçının üstüne yerleştirir.
3-Tarağı/fırçayı yukarıdan aşağı doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Tarak/fırça
İŞLENİŞ: Öğretmen kendi tarağı ya da fırçası ile model olarak saçını tarar. Sonra adım adım öğrenciyi işlem basamakları doğrultusunda yönlendirerek öğrencinin saçını taramasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.


TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ:Dişini fırçalar.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Fırçayı sapından tutar.
2-Macunun kapağını açar.
3-Fırçanın tüylü kısmına biraz macun sıkar.
4-Fırçayı ıslatır.
5-Fırçayı dişlerine götürür.
6-Fırçayla daireler çizerek alt ve üst dişlerinin içini dışını fırçalar.
7-Avucuyla ağzına su alır.
8-Ağzını su ile çalkalar.
9-Fırçayı yıkar.
10-Musluğu kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Diş fırçası, macun, su
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce dişlerini fırçalar. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.


TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Tırnağını keser.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Tırnak makasını alır.
2-Üstteki kapağı tamamen açılıncaya kadar kaldırır.
3-Üstteki kapağı alt parçanın tam üstüne gelecek şekilde çevirir.
4-Tırnak makasının arasına tırnağı alır.
5-Başparmağı bastırarak tırnağını keser.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Tırnak makası
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce öğrencinin bir tırnağını keser. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.

Hiç yorum yok: