TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Giysilerini tanır.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Adı söylenen giysiyi gösterir.
2-Gösterilen giysinin adını söyler.
3-Giysilerin adlarını söyler.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Değişik giysiler
İŞLENİŞ: Öğretmen giysiyi öğrenciye gösterirken adını söyler. Öğrenci giysinin adını öğrendikten sonra diğer giysiye geçilir. Öğrenci giysilerin adını öğrendikten sonra giysilerin adı karışık olarak sorulur. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ:Fermuar açar.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Fermuarı açma-kapama yerinden tutar.
2-Diğer eliyle açılacak yerin üstünden tutar.
3-Açma-kapama yeri açılana kadar fermuarın açma-kapama yerini aşağı doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Fermuarlı giysi
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ:Fermuar kapatır.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Fermuarı açma-kapama yerinden tutar.
2-Diğer eliyle kapatılacak yerin üstünden tutar.
3-Açma-kapama yeri kapanana kadar fermuarın açma-kapama yerini yukarı doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Fermuarlı giysi
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Düğme çözer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Bir eliyle iliğin yanından tutar.
2-Diğer eliyle düğmeyi tutar.
3-Düğmeyi iliğin içine doğru dışarıdan içeriye doğru iter.
4-Düğmeyi iletken çıkarır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Düğmeli bir giysi
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Düğme ilikler.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Bir eliyle iliğin yanından tutar.
2-Diğer eliyle düğmeyi tutar.
3-İlik ve düğmeyi aynı hizaya getirir.
4-Düğmeyi iliğin içine doğru arkadan iter.
5-Düğmeyi ilikten geçirir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Düğmeli bir giysi
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Kazak/tişört çıkarır.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Ellerini çapraz duruma getirerek kazağın-tişörtün etek kısmından tutar.
2-Kazağı/tişörtü boynuna kadar kaldırır.
3-Kazağı/tişörtü çekerek boynundan çıkarır.
4-Kollarını kazağın/tişörtün kollarından çıkartır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Kazak/tişört
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Kazak/tişört giyme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1- Kazağı/tişörtü arka yüzü kendine bakacak şekilde omuzlarından tutar.
2- Kazağı/tişörtü etek kısmı kendine bakacak şekilde serer.
3-Etek kısmının yanlarından başparmak içeride kalacak şekilde tutar.
4-Etek kısımlarını avuçlarında toplar.
5-Başını kazağın/tişörtün etek kısmından içeri geçirir.
6-Ellerini kazağın/tişörtün kollarından geçirir.
7-Kazağın/tişörtün etek kısmını beline doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Kazak/tişört
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ayakkabı bağcığı çözer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Bağcıkların iki ucundan çekerek fiyongu açar.
2-Parmağını düğümün altından geçirir.
3-Düğümü parmağıyla çekerek açar.
4-Düğüm attığı yerden başlayarak bağcıkları gevşetir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Bağcıklı bir ayakkabı
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ayakkabı giyer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Ayakkabıların topuk kısmı kendine, yanlardaki oyuklar birbirine bakacak şekilde yan yana getirir.
2-Ayak parmakları ayakkabının topuklarının arkasına gelecek şekilde durur.
3-Ayakkabının dilini tutar.
4-Ayağını karşısındaki ayakkabının içine sokar.
5-Ayakkabının dilini bırakır.
6-Topunun ayakkabının içine yerleştirir.
7-Ayakkabının bağcıklarını ya da bantlarını kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Ayakkabı
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Etek giyer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Eteği başparmakları içeride kalacak şekilde bel kısmından tutar.
2-Ayaklarını eteğin bel kısmından geçirir.
3-Eteği beline kadar çeker.
4-Eteğin bel kısmını tutan kopçayı/düğmeyi kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Etek
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
Açıklama: Öğrenci önce düğme/fermuar/kopça açmayı öğrenmelidir. Ancak Lastik belli etek önceden denenebilir.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Etek çıkarır.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Eteğin bel kısmını tutan kopçayı/düğmeyi açar.
2-Eteğin fermuarını açar.
3-Eteğin bel kısmından tutarak aşağıya indirir.
4-Ayaklarını eteğin içinden çıkarır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Etek
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
Açıklama: Öğrenci önce düğme/fermuar/kopça açmayı öğrenmelidir. Ancak Lastik belli etek önceden denenebilir
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Soket çorap giyer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Çorabı topuk kısmı alta gelecek şekilde tutar.
2-Çorabı başparmakları içeride kalacak şekilde koncundan tutar.
3-Çorabı parmakları ile ucuna kadar toplar.
4-çorabın ucunu ayak parmaklarına geçirir.
5-Çorabı topuğuna kadar çeker.
6-Çorabı topuğundan geçirerek yukarı doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Çorap
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Giysilerini tanır.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Adı söylenen giysiyi gösterir.
2-Gösterilen giysinin adını söyler.
3-Giysilerin adlarını söyler.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Değişik giysiler
İŞLENİŞ: Öğretmen giysiyi öğrenciye gösterirken adını söyler. Öğrenci giysinin adını öğrendikten sonra diğer giysiye geçilir. Öğrenci giysilerin adını öğrendikten sonra giysilerin adı karışık olarak sorulur. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ:Fermuar açar.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Fermuarı açma-kapama yerinden tutar.
2-Diğer eliyle açılacak yerin üstünden tutar.
3-Açma-kapama yeri açılana kadar fermuarın açma-kapama yerini aşağı doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Fermuarlı giysi
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ:Fermuar kapatır.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Fermuarı açma-kapama yerinden tutar.
2-Diğer eliyle kapatılacak yerin üstünden tutar.
3-Açma-kapama yeri kapanana kadar fermuarın açma-kapama yerini yukarı doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Fermuarlı giysi
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Düğme çözer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Bir eliyle iliğin yanından tutar.
2-Diğer eliyle düğmeyi tutar.
3-Düğmeyi iliğin içine doğru dışarıdan içeriye doğru iter.
4-Düğmeyi iletken çıkarır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Düğmeli bir giysi
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Düğme ilikler.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Bir eliyle iliğin yanından tutar.
2-Diğer eliyle düğmeyi tutar.
3-İlik ve düğmeyi aynı hizaya getirir.
4-Düğmeyi iliğin içine doğru arkadan iter.
5-Düğmeyi ilikten geçirir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Düğmeli bir giysi
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Kazak/tişört çıkarır.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Ellerini çapraz duruma getirerek kazağın-tişörtün etek kısmından tutar.
2-Kazağı/tişörtü boynuna kadar kaldırır.
3-Kazağı/tişörtü çekerek boynundan çıkarır.
4-Kollarını kazağın/tişörtün kollarından çıkartır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Kazak/tişört
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Kazak/tişört giyme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1- Kazağı/tişörtü arka yüzü kendine bakacak şekilde omuzlarından tutar.
2- Kazağı/tişörtü etek kısmı kendine bakacak şekilde serer.
3-Etek kısmının yanlarından başparmak içeride kalacak şekilde tutar.
4-Etek kısımlarını avuçlarında toplar.
5-Başını kazağın/tişörtün etek kısmından içeri geçirir.
6-Ellerini kazağın/tişörtün kollarından geçirir.
7-Kazağın/tişörtün etek kısmını beline doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Kazak/tişört
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ayakkabı bağcığı çözer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Bağcıkların iki ucundan çekerek fiyongu açar.
2-Parmağını düğümün altından geçirir.
3-Düğümü parmağıyla çekerek açar.
4-Düğüm attığı yerden başlayarak bağcıkları gevşetir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Bağcıklı bir ayakkabı
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ayakkabı giyer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Ayakkabıların topuk kısmı kendine, yanlardaki oyuklar birbirine bakacak şekilde yan yana getirir.
2-Ayak parmakları ayakkabının topuklarının arkasına gelecek şekilde durur.
3-Ayakkabının dilini tutar.
4-Ayağını karşısındaki ayakkabının içine sokar.
5-Ayakkabının dilini bırakır.
6-Topunun ayakkabının içine yerleştirir.
7-Ayakkabının bağcıklarını ya da bantlarını kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Ayakkabı
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Etek giyer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Eteği başparmakları içeride kalacak şekilde bel kısmından tutar.
2-Ayaklarını eteğin bel kısmından geçirir.
3-Eteği beline kadar çeker.
4-Eteğin bel kısmını tutan kopçayı/düğmeyi kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Etek
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
Açıklama: Öğrenci önce düğme/fermuar/kopça açmayı öğrenmelidir. Ancak Lastik belli etek önceden denenebilir.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Etek çıkarır.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Eteğin bel kısmını tutan kopçayı/düğmeyi açar.
2-Eteğin fermuarını açar.
3-Eteğin bel kısmından tutarak aşağıya indirir.
4-Ayaklarını eteğin içinden çıkarır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Etek
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
Açıklama: Öğrenci önce düğme/fermuar/kopça açmayı öğrenmelidir. Ancak Lastik belli etek önceden denenebilir
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Soket çorap giyer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Çorabı topuk kısmı alta gelecek şekilde tutar.
2-Çorabı başparmakları içeride kalacak şekilde koncundan tutar.
3-Çorabı parmakları ile ucuna kadar toplar.
4-çorabın ucunu ayak parmaklarına geçirir.
5-Çorabı topuğuna kadar çeker.
6-Çorabı topuğundan geçirerek yukarı doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Çorap
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Giysilerini tanır.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Adı söylenen giysiyi gösterir.
2-Gösterilen giysinin adını söyler.
3-Giysilerin adlarını söyler.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Değişik giysiler
İŞLENİŞ: Öğretmen giysiyi öğrenciye gösterirken adını söyler. Öğrenci giysinin adını öğrendikten sonra diğer giysiye geçilir. Öğrenci giysilerin adını öğrendikten sonra giysilerin adı karışık olarak sorulur. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ:Fermuar açar.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Fermuarı açma-kapama yerinden tutar.
2-Diğer eliyle açılacak yerin üstünden tutar.
3-Açma-kapama yeri açılana kadar fermuarın açma-kapama yerini aşağı doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Fermuarlı giysi
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ:Fermuar kapatır.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Fermuarı açma-kapama yerinden tutar.
2-Diğer eliyle kapatılacak yerin üstünden tutar.
3-Açma-kapama yeri kapanana kadar fermuarın açma-kapama yerini yukarı doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Fermuarlı giysi
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Düğme çözer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Bir eliyle iliğin yanından tutar.
2-Diğer eliyle düğmeyi tutar.
3-Düğmeyi iliğin içine doğru dışarıdan içeriye doğru iter.
4-Düğmeyi iletken çıkarır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Düğmeli bir giysi
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Düğme ilikler.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Bir eliyle iliğin yanından tutar.
2-Diğer eliyle düğmeyi tutar.
3-İlik ve düğmeyi aynı hizaya getirir.
4-Düğmeyi iliğin içine doğru arkadan iter.
5-Düğmeyi ilikten geçirir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Düğmeli bir giysi
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Kazak/tişört çıkarır.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Ellerini çapraz duruma getirerek kazağın-tişörtün etek kısmından tutar.
2-Kazağı/tişörtü boynuna kadar kaldırır.
3-Kazağı/tişörtü çekerek boynundan çıkarır.
4-Kollarını kazağın/tişörtün kollarından çıkartır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Kazak/tişört
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Kazak/tişört giyme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1- Kazağı/tişörtü arka yüzü kendine bakacak şekilde omuzlarından tutar.
2- Kazağı/tişörtü etek kısmı kendine bakacak şekilde serer.
3-Etek kısmının yanlarından başparmak içeride kalacak şekilde tutar.
4-Etek kısımlarını avuçlarında toplar.
5-Başını kazağın/tişörtün etek kısmından içeri geçirir.
6-Ellerini kazağın/tişörtün kollarından geçirir.
7-Kazağın/tişörtün etek kısmını beline doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Kazak/tişört
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ayakkabı bağcığı çözer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Bağcıkların iki ucundan çekerek fiyongu açar.
2-Parmağını düğümün altından geçirir.
3-Düğümü parmağıyla çekerek açar.
4-Düğüm attığı yerden başlayarak bağcıkları gevşetir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Bağcıklı bir ayakkabı
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ayakkabı giyer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Ayakkabıların topuk kısmı kendine, yanlardaki oyuklar birbirine bakacak şekilde yan yana getirir.
2-Ayak parmakları ayakkabının topuklarının arkasına gelecek şekilde durur.
3-Ayakkabının dilini tutar.
4-Ayağını karşısındaki ayakkabının içine sokar.
5-Ayakkabının dilini bırakır.
6-Topunun ayakkabının içine yerleştirir.
7-Ayakkabının bağcıklarını ya da bantlarını kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Ayakkabı
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Etek giyer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Eteği başparmakları içeride kalacak şekilde bel kısmından tutar.
2-Ayaklarını eteğin bel kısmından geçirir.
3-Eteği beline kadar çeker.
4-Eteğin bel kısmını tutan kopçayı/düğmeyi kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Etek
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
Açıklama: Öğrenci önce düğme/fermuar/kopça açmayı öğrenmelidir. Ancak Lastik belli etek önceden denenebilir.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Etek çıkarır.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Eteğin bel kısmını tutan kopçayı/düğmeyi açar.
2-Eteğin fermuarını açar.
3-Eteğin bel kısmından tutarak aşağıya indirir.
4-Ayaklarını eteğin içinden çıkarır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Etek
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
Açıklama: Öğrenci önce düğme/fermuar/kopça açmayı öğrenmelidir. Ancak Lastik belli etek önceden denenebilir
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Soket çorap giyer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Çorabı topuk kısmı alta gelecek şekilde tutar.
2-Çorabı başparmakları içeride kalacak şekilde koncundan tutar.
3-Çorabı parmakları ile ucuna kadar toplar.
4-çorabın ucunu ayak parmaklarına geçirir.
5-Çorabı topuğuna kadar çeker.
6-Çorabı topuğundan geçirerek yukarı doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Çorap
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Giysilerini tanır.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Adı söylenen giysiyi gösterir.
2-Gösterilen giysinin adını söyler.
3-Giysilerin adlarını söyler.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Değişik giysiler
İŞLENİŞ: Öğretmen giysiyi öğrenciye gösterirken adını söyler. Öğrenci giysinin adını öğrendikten sonra diğer giysiye geçilir. Öğrenci giysilerin adını öğrendikten sonra giysilerin adı karışık olarak sorulur. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ:Fermuar açar.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Fermuarı açma-kapama yerinden tutar.
2-Diğer eliyle açılacak yerin üstünden tutar.
3-Açma-kapama yeri açılana kadar fermuarın açma-kapama yerini aşağı doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Fermuarlı giysi
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ:Fermuar kapatır.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Fermuarı açma-kapama yerinden tutar.
2-Diğer eliyle kapatılacak yerin üstünden tutar.
3-Açma-kapama yeri kapanana kadar fermuarın açma-kapama yerini yukarı doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Fermuarlı giysi
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Düğme çözer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Bir eliyle iliğin yanından tutar.
2-Diğer eliyle düğmeyi tutar.
3-Düğmeyi iliğin içine doğru dışarıdan içeriye doğru iter.
4-Düğmeyi iletken çıkarır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Düğmeli bir giysi
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Düğme ilikler.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Bir eliyle iliğin yanından tutar.
2-Diğer eliyle düğmeyi tutar.
3-İlik ve düğmeyi aynı hizaya getirir.
4-Düğmeyi iliğin içine doğru arkadan iter.
5-Düğmeyi ilikten geçirir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Düğmeli bir giysi
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Kazak/tişört çıkarır.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Ellerini çapraz duruma getirerek kazağın-tişörtün etek kısmından tutar.
2-Kazağı/tişörtü boynuna kadar kaldırır.
3-Kazağı/tişörtü çekerek boynundan çıkarır.
4-Kollarını kazağın/tişörtün kollarından çıkartır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Kazak/tişört
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Kazak/tişört giyme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1- Kazağı/tişörtü arka yüzü kendine bakacak şekilde omuzlarından tutar.
2- Kazağı/tişörtü etek kısmı kendine bakacak şekilde serer.
3-Etek kısmının yanlarından başparmak içeride kalacak şekilde tutar.
4-Etek kısımlarını avuçlarında toplar.
5-Başını kazağın/tişörtün etek kısmından içeri geçirir.
6-Ellerini kazağın/tişörtün kollarından geçirir.
7-Kazağın/tişörtün etek kısmını beline doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Kazak/tişört
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ayakkabı bağcığı çözer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Bağcıkların iki ucundan çekerek fiyongu açar.
2-Parmağını düğümün altından geçirir.
3-Düğümü parmağıyla çekerek açar.
4-Düğüm attığı yerden başlayarak bağcıkları gevşetir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Bağcıklı bir ayakkabı
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ayakkabı giyer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Ayakkabıların topuk kısmı kendine, yanlardaki oyuklar birbirine bakacak şekilde yan yana getirir.
2-Ayak parmakları ayakkabının topuklarının arkasına gelecek şekilde durur.
3-Ayakkabının dilini tutar.
4-Ayağını karşısındaki ayakkabının içine sokar.
5-Ayakkabının dilini bırakır.
6-Topunun ayakkabının içine yerleştirir.
7-Ayakkabının bağcıklarını ya da bantlarını kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Ayakkabı
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Etek giyer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Eteği başparmakları içeride kalacak şekilde bel kısmından tutar.
2-Ayaklarını eteğin bel kısmından geçirir.
3-Eteği beline kadar çeker.
4-Eteğin bel kısmını tutan kopçayı/düğmeyi kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Etek
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
Açıklama: Öğrenci önce düğme/fermuar/kopça açmayı öğrenmelidir. Ancak Lastik belli etek önceden denenebilir.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Etek çıkarır.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Eteğin bel kısmını tutan kopçayı/düğmeyi açar.
2-Eteğin fermuarını açar.
3-Eteğin bel kısmından tutarak aşağıya indirir.
4-Ayaklarını eteğin içinden çıkarır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Etek
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
Açıklama: Öğrenci önce düğme/fermuar/kopça açmayı öğrenmelidir. Ancak Lastik belli etek önceden denenebilir
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Giyeceklerin kullanımı
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi başına giyinip, soyunamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Soket çorap giyer.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Çorabı topuk kısmı alta gelecek şekilde tutar.
2-Çorabı başparmakları içeride kalacak şekilde koncundan tutar.
3-Çorabı parmakları ile ucuna kadar toplar.
4-çorabın ucunu ayak parmaklarına geçirir.
5-Çorabı topuğuna kadar çeker.
6-Çorabı topuğundan geçirerek yukarı doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, anlatma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Çorap
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendisi model olarak öğrenciye yapması gereken işlemi gösterir. Daha sonra işlem basamakları doğrultusunda öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
MOTİF VE OYA
15 yıl önce
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder