TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Mendille burnunu siler.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Mendili alır.
2-Kat yerlerinden mendili açar.
3-Mendili burnuna götürür.
4-Parmaklarıyla burun kanatlarını hafifçe sıkarak siler.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Mendiller
İŞLENİŞ: Öğretmen önce model olarak burnunu siler. Sonra adım adım öğrenciye gösterir. Öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ellerini yıkar.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Musluğu açar.
2-Sabunu alır.
3-Ellerini suyun altına tutar.
4-Sabunu elleri arasında tutarak köpürtür.
5-Sabunu suya tutarak uygun yere bırakır.
6-Ellerini ovalayarak durular.
7-Musluğu kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Su, sabun
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce ellerini yıkar. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ellerini kurular.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Havluyu bir eliyle tutar.
2-Diğer eliyle kâğıt havluyu kopartır.
3-Bir eliyle diğer elini siler.
4-Havluyu sildiği eline alır ve diğer elini siler.
5-Kağıt havluyu çöpe atar.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Kağıt havlu
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce ellerini kurular. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.
Etkinlik 2-Öğrenciyle bez havlu kullanılacak ise 1. 3. ve 4. şıklar uygulanır.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ağzını yıkar.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Musluğu açar.
2-Ellerini sabunlar.
3-Ağzına su alıp çalkalar ve ağzındaki suyu boşaltır.
4-Musluğu kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Su, sabun
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce ağzını yıkar. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Yüzünü yıkar.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Musluğu açar.
2-Avuçlarına su alarak lavaboya eğilir.
3-Suyu yüzüne götürür.
4-Elleriyle yüzünü ovarak temizler.
5-Musluğu kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Su
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce yüzünü yıkar. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Yüzünü kurular.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Kâğıt havluyu bir eliyle tutarak kopartır.
2-Havluyu diğer elinin üstüne yerleştirir.
3-Diğer elini de diğer elinin yanına yerleştirir.
4-Havluyu yüzüne götürür ve ovalayarak siler.
5-Kâğıt havluyu çöpe atar.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Kâğıt havlu
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce yüzünü siler. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ayağını yıkar.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Musluğu açar.
2-Ayağını suyun altına götürür.
3-Eliyle ayağını ovalayarak yıkar.
4-Ellerini yıkar.
5-Musluğu kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Su
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce ayağını yıkar. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ayağını kurular.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Kâğıt havluyu bir eliyle tutarak kopartır.
2-Ayağına doğru eğilir.
3-Parmak uçlarından başlayarak bileğine doğru ayağının üstünü siler.
4- Parmak uçlarından başlayarak topuğuna doğru ayağının altına siler.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Kâğıt havlu
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce ayağını kurular. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ:Tuvalet ihtiyacının giderilmesi ile ilgili kuralları bilir.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Tuvalet ihtiyacının tuvalette giderilmesi gerektiğini söyler.
2-Tuvalete girildiğinde kapının kapatılması gerektiğini söyler.
3-Tuvalette tuvalet taşına çömelmek ya da klozete oturmak gerektiğini söyler.
4-Tuvalette temizlenmek gerektiğini söyler.
5-Tuvaletten çıkmadan giysilerin düzeltilmesi gerektiğini söyler.
6-Tuvaletten çıkmadan sifonun çekilmesi gerektiğini söyler.
7-Tuvaletten çıktıktan sonra ellerin yıkanması gerektiğini söyler.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatım
ARAÇ VE GEREÇLER:
İŞLENİŞ: Öğretmen tuvalet alışkanlığı olan öğrenciye yapılması gereken kuralları anlatır. Öğrenciyle karşılıklı konuşarak pekişmesini sağlar.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Saçını tarar.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: 1-Tarağı/fırçayı alır.
2-Tarağın/fırçanın dişli kısmını saçının üstüne yerleştirir.
3-Tarağı/fırçayı yukarıdan aşağı doğru çeker.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Tarak/fırça
İŞLENİŞ: Öğretmen kendi tarağı ya da fırçası ile model olarak saçını tarar. Sonra adım adım öğrenciyi işlem basamakları doğrultusunda yönlendirerek öğrencinin saçını taramasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre uygulama sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ:Dişini fırçalar.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Fırçayı sapından tutar.
2-Macunun kapağını açar.
3-Fırçanın tüylü kısmına biraz macun sıkar.
4-Fırçayı ıslatır.
5-Fırçayı dişlerine götürür.
6-Fırçayla daireler çizerek alt ve üst dişlerinin içini dışını fırçalar.
7-Avucuyla ağzına su alır.
8-Ağzını su ile çalkalar.
9-Fırçayı yıkar.
10-Musluğu kapatır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Diş fırçası, macun, su
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce dişlerini fırçalar. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.
TARİH: …../…../….
SÜRE: 45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Özbakım becerileri:
ÜNİTE/KONU: Kişisel temizlik ve bakım
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci kendi kişisel temizliğini yapamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Tırnağını keser.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ:1-Tırnak makasını alır.
2-Üstteki kapağı tamamen açılıncaya kadar kaldırır.
3-Üstteki kapağı alt parçanın tam üstüne gelecek şekilde çevirir.
4-Tırnak makasının arasına tırnağı alır.
5-Başparmağı bastırarak tırnağını keser.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, gösterme, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Tırnak makası
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce öğrencinin bir tırnağını keser. Sonra işlem basamakları doğrultusunda adım adım öğrencinin uygulamasına yardım eder. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.
MOTİF VE OYA
15 yıl önce
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder