30 Ağustos 2008 Cumartesi

İLETİŞİM BECERİLERİ

KONUŞMA ORGANLARINI GELİŞTİRİCİ ÇALIŞMALAR

…………ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PLANI

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: İletişim becerileri
ÜNİTE/KONU: Konuşma organlarını çalıştırma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci konuşmuyor ve işaretle iletişim kuruyor. İşitme engeli yok.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Çene esnekliğini geliştirici çalışmalar yapabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Çenesini konuşmaya uygun kullanır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, model olma, uygulamalı, gözlem
ARAÇ VE GEREÇLER: Ayna
İŞLENİŞ: Öğretmen öğrenciye önce yapması gereken hareketi model olarak gösterir. Öğrenciden ağzını olabildiğince açmasını ve sonra da kapamasını ister. Bu uygulama birçok kez tekrarlanır.

TARİH: …/…/… SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: İletişim becerileri
ÜNİTE/KONU: Konuşma organlarını çalıştırma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci konuşmuyor ve işaretle iletişim kuruyor. İşitme engeli yok.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Çene esnekliğini geliştirici çalışmalar yapabilme.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Çenesini konuşmaya uygun kullanır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, model olma, uygulamalı, gözlem
ARAÇ VE GEREÇLER: Ayna
İŞLENİŞ: Öğretmen model olarak önce öğrenciye yapması gereken hareketi gösterir. Daha sonra öğrenciden çenesini sağa sola doğru hareket ettirmesini ister. Bu işlem birçok kez tekrarlanır.

*Alttaki uygulamalar öğrenciyle adım adım uygulanır
(Uygulama–2 Öğretmen model olarak önce öğrenciye yapması gereken hareketi gösterir. Daha sonra öğrenciden çenesini sağa sola doğru hareket ettirmesini ister. Bu işlem birçok kez tekrarlanır.
Uygulama–3 Öğretmen model olarak önce öğrenciye yapması gereken hareketi gösterir. Daha sonra öğrenciden ağzı kapalıyken çenesini sağa sola doğru hareket ettirmesini ister. Bu işlem birçok kez tekrarlanır.
Uygulama–4 Öğretmen model olarak önce öğrenciye yapması gereken hareketi gösterir. Daha sonra öğrenciden önceden hazırlanmış uygun yumuşak bir yiyeceği çiğnemesini ister.
Uygulama–5 Öğretmen model olarak önce öğrenciye yapması gereken hareketi gösterir. Daha sonra öğrenciden önceden hazırlanmış uygun sert bir yiyeceği çiğnemesini ister.
Uygulama–6 Öğretmen model olarak önce öğrenciye yapması gereken hareketi gösterir. Daha sonra öğrenciden çiklet çiğnemesini ister.

*Bu uygulamaların her biri ayrı bir derste uygulanabilir.


TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: İletişim becerileri
ÜNİTE/KONU: Konuşma organlarını çalıştırma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci konuşmuyor ve işaretle iletişim kuruyor. İşitme engeli yok.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Dil esnekliğini geliştirici çalışmalar yapabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Dili konuşmaya uygun kullanır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, model olma, uygulamalı, gözlem
ARAÇ VE GEREÇLER: Ayna (Uygulamaya göre yalanabilecek reçel, dondurma, vb. yiyecek)İŞLENİŞ: Öğretmen model olup gösterdikten sonra öğrenciden dilini ağzının dışına çıkarmasını ister. Öğretmen konuşma yapmak zorunda olduğu kısa süreler dışında modelliğini sürdürür. Dilini sağa sola hareket ettirir.

*Alttaki uygulamalar öğrenciyle adım adım uygulanır.
Uygulama–1 Öğretmen model olup gösterdikten sonra öğrenciden dilini ağzının dışına çıkarmasını ister. Öğretmen konuşma yapmak zorunda olduğu kısa süreler dışında modelliğini sürdürür. Dilini çenesine dokundurmaya çalışır.
Uygulama–2 Öğretmen model olup gösterdikten sonra öğrenciden dilini ağzının dışına çıkarmasını ister. Öğretmen konuşma yapmak zorunda olduğu kısa süreler dışında modelliğini sürdürür. Dilini burnuna dokundurmaya çalışır.
Uygulama–3 Öğretmen model olup gösterdikten sonra öğrenciden dilini ağzının dışına çıkarmasını ister. Öğretmen konuşma yapmak zorunda olduğu kısa süreler dışında modelliğini sürdürür. Dilini sağa doğru hareket ettirerek sağ yanağına dokundurmaya çalışır.
Uygulama–4 Öğretmen model olup gösterdikten sonra öğrenciden dilini ağzının dışına çıkarmasını ister. Öğretmen konuşma yapmak zorunda olduğu kısa süreler dışında modelliğini sürdürür. Dilini sola doğru hareket ettirerek sol yanağına dokundurmaya çalışır.
Uygulama–5 Öğretmen model olup gösterdikten sonra öğrenciden dilini ağzının dışına çıkarmasını ister. Öğretmen konuşma yapmak zorunda olduğu kısa süreler dışında modelliğini sürdürür. Dilinin ucunu alt dudak etrafında hareket ettirerek sevdiği önceden sürülmüş yiyeceği yalamaya çalışır.
Uygulama–6 Öğretmen model olup gösterdikten sonra öğrenciden dilini ağzının dışına çıkarmasını ister. Öğretmen konuşma yapmak zorunda olduğu kısa süreler dışında modelliğini sürdürür. Dilinin ucunu üst dudak etrafında hareket ettirerek sevdiği önceden sürülmüş yiyeceği yalamaya çalışır.
Uygulama–7 Öğretmen model olup gösterdikten sonra öğrenciden dilini ağzının dışına çıkarmasını ister. Öğretmen konuşma yapmak zorunda olduğu kısa süreler dışında modelliğini sürdürür. Dilini dudak etrafında dairesel olarak hareket ettirir.
Uygulama–8 Öğretmen model olup gösterdikten sonra öğrenciden dilini ağzının dışına çıkarmasını ister. Öğretmen konuşma yapmak zorunda olduğu kısa süreler dışında modelliğini sürdürür. Dilini damağın arkasından öne doğru hareket ettirir.
Uygulama–9 Öğretmen model olup gösterdikten sonra öğrenciden dilini ağzının dışına çıkarmasını ister. Öğretmen konuşma yapmak zorunda olduğu kısa süreler dışında modelliğini sürdürür. Dilini ağız dışında yuvarlayarak dudaklarını yalar.
*Bu uygulamaların her biri ayrı bir derste uygulanabilir.

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: İletişim becerileri
ÜNİTE/KONU: Konuşma organlarını çalıştırma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci konuşmuyor ve işaretle iletişim kuruyor. İşitme engeli yok.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Dudak esnekliğini geliştirici çalışmalar yapabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Dudakları konuşmaya uygun kullanır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, model olma, uygulamalı, gözlem
ARAÇ VE GEREÇLER: Ayna
İŞLENİŞ: Öğretmen model olup gösterdikten sonra öğrenciden dudaklarını büzüp germesini ister. Öğretmen konuşma yapmak zorunda olduğu kısa süreler dışında modelliğini sürdürür.

*Alttaki uygulamalar öğrenciyle adım adım uygulanır.
Uygulama–1 Öğretmen model olup gösterdikten sonra öğrenciden dudaklarını sağa sola hareket ettirmesini ister. Öğretmen konuşma yapmak zorunda olduğu kısa süreler dışında modelliğini sürdürür. Uygulama birçok kez tekrarlanır.
Uygulama–2 Öğretmen model olup gösterdikten sonra öğrenciden dudaklarını kapalı tutmasını ister. Öğretmen konuşma yapmak zorunda olduğu kısa süreler dışında modelliğini sürdürür. Uygulama birçok kez tekrarlanır.
Uygulama–3 Öğretmen model olup gösterdikten sonra öğrenciden öpme sesi çıkarmasını ister. Öğretmen konuşma yapmak zorunda olduğu kısa süreler dışında modelliğini sürdürür. Uygulama birçok kez tekrarlanır.
*Bu uygulamaların her biri ayrı bir derste uygulanabilir.

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: İletişim becerileri
ÜNİTE/KONU: Konuşma organlarını çalıştırma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci konuşmuyor ve işaretle iletişim kuruyor. İşitme engeli yok.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Nefes kontrolünü sağlayan çalışmalar yapma
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Nefesini konuşmaya uygun düzenler.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, model olma, uygulamalı, gözlem
ARAÇ VE GEREÇLER: AynaİŞLENİŞ: Öğretmen model olup gösterdikten sonra öğrenciden derin derin nefes alıp vermesini ister. Öğrenciye ilk nefes alış verişlerden sonra nefesini tutmasını ve yavaş yavaş vermesini ister. Uygulama öğrenci nefesini kontrol etmeyi başarana kadar sürdürülür.

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: İletişim becerileri
ÜNİTE/KONU: Konuşma organlarını çalıştırma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci konuşmuyor ve işaretle iletişim kuruyor. İşitme engeli yok.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Damağın esnekliğini geliştirici çalışmalar yapabilme.
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Emme çalışmaları yapar.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterme, model olma, uygulamalı, gözlem
ARAÇ VE GEREÇLER: AynaİŞLENİŞ: Öğretmen model olup gösterdikten sonra öğrenciden pipetle sıvı* ( çubuklu şeker ya da geç eriyen çikolata emmesini) içmesini ister.

*Öğrencinin içebileceği, sağlığı için zararlı olmayan bir sıvı/yiyecek seçilmelidir. Ailenin onayı alınmalı ve öğrencinin sevdiği bir sıvı/yiyecek tercih edilmelidir.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba.. Sitenizi tesadüfen buldum..Emeğinize sağlık..
Alanım okul öncesi olmasına rağmen, bir yanım da özel eğitim için atmakta..Çalışmalarınızda başarılar dilerim..Sevgiler :)

Mental Aritmetik dedi ki...

SEMAS ACADEMY TÜRKIYE subelerinin kurulum ücretleri, isten saglayacaginiz kazanca göre çok düsüktür. Il Temsilciligi ve Sube almak için bölgenizde merkezi lokasyon üzerinde tutacaginiz isyerinin, Semas Academy Türkiye sözlesmesinde belirtilen sartlara uygunlugu yeterlidir.