23 Ağustos 2008 Cumartesi

ÖĞRENMEYE HAZIRLIK BECERİLERİ

………………ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Öğrenmeye hazırlık becerileri
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel Eğitim Odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci az tepki veriyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Göz kontağı kurabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Öğrenci verilen işitsel uyarıya irkilerek cevap verir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Uygulama, gözlem, çocuğa görelik
ARAÇ VE GEREÇLER: Def, çıngırak ya da ses çıkaran materyaller
İŞLENİŞ: Def, çıngırak veya ses çıkaran herhangi bir materyalle ya da el çırparak sessiz ortamda ses çıkarılır. Öğrencinin irkilip irkilmediği gözlenir. Öğrencinin tepkisine göre etkinlik tekrarlanır.

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Öğrenmeye hazırlık becerileri
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel Eğitim Odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci göz kontağı kuramıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Göz kontağı kurabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Adı söylendiğinde ya da “Bana bak!” uyarısı ile uzmana 2-4 saniye bakar.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Uygulamalı, gözlem, yaparak yaşayarak.
ARAÇ VE GEREÇLER:
İŞLENİŞ: Öğrenci sessiz bir ortamda uzmanı görebilecek bir konuma getirilir. Adı ile seslenerek ya da “Bana bak!” komutu ile uzman çocuğun kendisine bakmasını ister. Çocuğun bakıp bakmadığı gözlenerek etkinlik tekrarlanır.

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Öğrenmeye hazırlık becerileri
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel Eğitim Odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci uyarana az tepki gösteriyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Dikkat odaklama ve sürdürebilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Uyaranın etkisi ile nesneye bakar.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Uygulamalı, gözlem, yaparak-yaşayarak.
ARAÇ VE GEREÇLER: Hayvan resimleri
İŞLENİŞ: “Ali babanın bir çiftliği var” şarkısı söylenirken adı geçen hayvan resmi öğrenciye gösterilir. Öğrenci baktığında resmin yeri çocuğun görebileceği şekilde yavaş yavaş değiştirilir. Çocuğun resmi gözleri ile takip edip etmediği gözlenir. Çocuğun performansına göre etkinlik sürdürülür.

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Öğrenmeye hazırlık becerileri
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel Eğitim Odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci uyarana bakmıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Göz kontağı kurabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Verilen işitsel uyarının kaynağına bakarak tepki verir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Uygulama, gözlem, yaparak yaşayarak
ARAÇ VE GEREÇLER: Def, çıngırak, vb. ses çıkaran materyaller
İŞLENİŞ: Def, çıngırak, vb. herhangi bir materyalle sessiz ortamda ses çıkarılır. Öğrencinin uyarana bakıp bakmadığı gözlenir. Öğrenci uyarana bakarsa uyaranın yeri değiştirilerek yeniden ses çıkarılır. Öğrencinin performansına göre etkinlik tekrarlanır.

TARİH: …/…/……..
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Öğrenmeye hazırlık becerileri
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel Eğitim Odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci sadece işitsel uyarıcıya tepki gösteriyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Göz kontağı kurabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Verilen görsel uyarıcıya bakar.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Uygulamalı, gözlem, çocuğa görelik
ARAÇ VE GEREÇLER: Bebek ya da araba
İŞLENİŞ: Çocuğun cinsiyetine göre ilgi duyabileceği oyuncaklar gösterilir. Öğrencinin tepkisi gözlenir. Öğrenci tepki verirse oyuncağın yeri değiştirilerek etkinlik sürdürülür. Öğrenci tepki göstermezse adı ile çağrılarak ya da “Bak!” uyarısı ile işitsel uyaranla görsel uyaran bir arada kullanılabilir. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.

TARİH: …/…/……..
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Öğrenmeye hazırlık becerileri
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel Eğitim Odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ:
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Göz kontağı kurabilmeKISA DÖNEMLİ AMAÇ: Verilen görsel uyarana bakar.YÖNTEM VE TEKNİKLER: Uygulama, gözlem, çocuğa görelik
ARAÇ VE GEREÇLER: Anne, baba ve kardeşlerin fotoğrafıİŞLENİŞ: Öğrenciye aile fertlerinden birinin fotoğrafı gösterilir ve çocuğa yakınlığına göre kim olduğu söylenir. Öğrenci fotoğrafa bakarsa yavaşça yeri değiştirilerek çocuğun bakmayı sürdürüp sürdürmediği gözlenir. Tepkisi gözlenir.

TARİH: …/…/……..
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Öğrenmeye hazırlık becerileri
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel Eğitim Odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci istenilen süre kadar yerinde oturmuyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: İstenilen süre kadar yerinde oturabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Verilen komutu yerine getirerek yerinde istenilen süre kadar oturur.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Uygulamalı, gözlem
ARAÇ VE GEREÇLER:
İŞLENİŞ: Öğretmen çocuğa yerine oturmasını söyler ve oturmasını sağlar. Öğrenci kalkmak isterse öğretmen çocuğun oturmasına fiziksel olarak yardım ederken “otur” komutunu sözel olarak tekrarlar.

TARİH: …/…/……..
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Öğrenmeye hazırlık becerileri
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel Eğitim Odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci komut almıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Tek eylem bildiren komutları yerine getirme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Tek sözcüklü komutları yerine getirir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Açık anlatım, uygulamalı, gözlem
ARAÇ VE GEREÇLER:
İŞLENİŞ: Öğretmen önce tek sözcüklü komuta çocuğun uymasını ister. Çocuğu gözler, çocuk yerine getiremezse yardım eder. Çocuk komutu yardımsız yerine getirdiğinde iki veya daha çok sözcüklü komutlara geçilir. Öğretmen çocuğun gösterdiği performansa göre etkinliği sürdürür.

TARİH: …/…/……..
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Öğrenmeye hazırlık becerileri
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel Eğitim Odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci komut almıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Tek, iki, üç sözcüklü komutlara uyabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Bir, iki veya daha fazla sözcüklü yönergeleri yerine getirir.YÖNTEM VE TEKNİKLER: Açık anlatım, uygulamalı, gözlem
ARAÇ VE GEREÇLER:
İŞLENİŞ: Öğretmen önce tek sözcüklü komuta çocuğun uymasını ister. Çocuğu gözler, çocuk yerine getiremezse yardım eder. Çocuk komutu yardımsız yerine getirdiğinde iki veya daha çok sözcüklü komutlara geçilir. Öğretmen çocuğun gösterdiği performansa göre etkinliği sürdürür.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Meslektaşım,
BÖP'leriniz bu alanda çalışan ve çalışmak isteyecek olan arkadaşlar için çok faydalı olacak.Elinize sağlık
Ayrıca öğrenmeye hazırlık becerilerinde çocuk komutu yerine getirmezse yardım edilir demişsiniz.Bu nasıl bir yardım olacak? açıklarsanız sevinirim.
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmeni İlknur Civek