29 Ağustos 2008 Cuma

MATEMATİK BECERİLERİ

RİTMİK SAYMALAR

…………………ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PLANI

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Matematik becerileri
ÜNİTE/KONU: Ritmik sayma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci 1’den 5’e kadar sayamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ritmik sayma yapabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Öğrenci 1’den 5’e kadar sayabilir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Abaküs
İŞLENİŞ: Öğretmen 1’den 5’e kadar rakamları elindeki abaküsteki boncukları birer birer diğer yöne aktararak sayar. Öğrenciden aynı şekilde saymasını ister. Önce öğretmen öğrenciyle birlikte sayar. Sonra öğrencinin bağımsız saymasını ister. Öğrencinin takıldığı yerde önce sessiz ağız hareketleri ile hatırlamasına yardımcı olur. Öğrenci hatırlayamazsa sözel olarak yardımda bulunur. Öğrencinin performansına göre etkinlik tekrarlanır.

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Matematik becerileri
ÜNİTE/KONU: Ritmik sayma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci 1’den 10’a kadar sayamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ritmik sayma yapabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Öğrenci 1’den 10’a kadar sayabilir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Abaküs
İŞLENİŞ: Öğretmen 1’den 10’a kadar rakamları elindeki abaküsteki boncukları birer birer diğer yöne aktararak sayar. Öğrenciden aynı şekilde saymasını ister. Önce öğretmen öğrenciyle birlikte sayar. Sonra öğrencinin bağımsız saymasını ister. Öğrencinin takıldığı yerde önce sessiz ağız hareketleri ile hatırlamasına yardımcı olur. Öğrenci hatırlayamazsa sözel olarak yardımda bulunur. Öğrencinin performansına göre etkinlik tekrarlanır.

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Matematik becerileri
ÜNİTE/KONU: Ritmik sayma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci 5’den 10’a kadar sayamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ritmik sayma yapabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Öğrenci 5’den 10’a kadar sayabilir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Abaküs
İŞLENİŞ: Öğretmen 5’den 10’a kadar rakamları elindeki abaküsteki boncukları birer birer diğer yöne aktararak sayar. Öğrenciden aynı şekilde saymasını ister. Önce öğretmen öğrenciyle birlikte sayar. Sonra öğrencinin bağımsız saymasını ister. Öğrencinin takıldığı yerde önce sessiz ağız hareketleri ile hatırlamasına yardımcı olur. Öğrenci hatırlayamazsa sözel olarak yardımda bulunur. Öğrencinin performansına göre etkinlik tekrarlanır.

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Matematik becerileri
ÜNİTE/KONU: Ritmik sayma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci 10’dan 15’e kadar sayamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ritmik sayma yapabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Öğrenci 10’dan 15’e kadar sayabilir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER:Abaküs
İŞLENİŞ: Öğretmen 1’den 15’e kadar rakamları elindeki abaküsteki boncukları birer birer diğer yöne aktararak sayar. Öğrenciden aynı şekilde saymasını ister. Önce öğretmen öğrenciyle birlikte sayar. Sonra öğrencinin bağımsız saymasını ister. Öğrencinin takıldığı yerde önce sessiz ağız hareketleri ile hatırlamasına yardımcı olur. Öğrenci hatırlayamazsa sözel olarak yardımda bulunur. Öğrencinin performansına göre etkinlik tekrarlanır.

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Matematik becerileri
ÜNİTE/KONU: Ritmik sayma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci 1’den 15’e kadar sayamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ritmik sayma yapabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Öğrenci 1’den 15’e kadar sayabilir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Abaküs
İŞLENİŞ: Öğretmen 1’den 15’e kadar rakamları elindeki abaküsteki boncukları birer birer diğer yöne aktararak sayar. Öğrenciden aynı şekilde saymasını ister. Önce öğretmen öğrenciyle birlikte sayar. Sonra öğrencinin bağımsız saymasını ister. Öğrencinin takıldığı yerde önce sessiz ağız hareketleri ile hatırlamasına yardımcı olur. Öğrenci hatırlayamazsa sözel olarak yardımda bulunur. Öğrencinin performansına göre etkinlik tekrarlanır.

TARİH: …/…/… SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Matematik becerileri
ÜNİTE/KONU: Ritmik sayma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci 1’den ……’e kadar sayamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ritmik sayma yapabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Öğrenci 1’den …’e kadar sayabilir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER:
İŞLENİŞ: Öğretmen 1’den …’e kadar rakamları sayar. Öğrenciden aynı şekilde saymasını ister. Önce öğretmen öğrenciyle birlikte sayar. Sonra öğrencinin bağımsız saymasını ister. Öğrencinin takıldığı yerde önce sessiz ağız hareketleri ile hatırlamasına yardımcı olur. Öğrenci hatırlayamazsa sözel olarak yardımda bulunur. Öğrencinin performansına göre etkinlik tekrarlanır.

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Matematik becerileri
ÜNİTE/KONU: Ritmik sayma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci 5’er 5’er 100’e kadar sayamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ritmik sayma yapabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Öğrenci 5’er 5’er 100’e kadar sayabilir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Üstünde 5 obje bulunan kartlar
İŞLENİŞ: Öğretmen 5’den 100’e kadar rakamları; üstünde 5 obje resmi bulunan kartları üst üste koyarak sayar. Öğrenciden aynı şekilde saymasını ister. Önce öğretmen öğrenciyle birlikte sayar. Sonra öğrencinin bağımsız saymasını ister. Öğrencinin takıldığı yerde önce sessiz ağız hareketleri ile hatırlamasına yardımcı olur. Öğrenci hatırlayamazsa sözel olarak yardımda bulunur. Öğrencinin performansına göre etkinlik tekrarlanır.

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Matematik becerileri
ÜNİTE/KONU: Ritmik sayma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci 2’şer 2’şer 50’ye kadar sayamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ritmik sayma yapabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Öğrenci 2’şer 2’şer 50’ye kadar sayabilir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Üstünde 5 obje bulunan kartlar
İŞLENİŞ: Öğretmen 2’den 50’ye kadar rakamları; üstünde 2 obje resmi bulunan kartları üst üste koyarak sayar. Öğrenciden aynı şekilde saymasını ister. Önce öğretmen öğrenciyle birlikte sayar. Sonra öğrencinin bağımsız saymasını ister. Öğrencinin takıldığı yerde önce sessiz ağız hareketleri ile hatırlamasına yardımcı olur. Öğrenci hatırlayamazsa sözel olarak yardımda bulunur. Öğrencinin performansına göre etkinlik tekrarlanır.

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Matematik becerileri
ÜNİTE/KONU: Ritmik sayma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci 2’şer 2’şer 100’e kadar sayamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ritmik sayma yapabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Öğrenci 2’şer 2’şer 100’e kadar sayabilir.YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Üstünde 2 obje resmi bulunan kartlar
İŞLENİŞ: Öğretmen 2’den 100’e kadar rakamları; üstünde 2 obje resmi bulunan kartları üst üste koyarak sayar. Öğrenciden aynı şekilde saymasını ister. Önce öğretmen öğrenciyle birlikte sayar. Sonra öğrencinin bağımsız saymasını ister. Öğrencinin takıldığı yerde önce sessiz ağız hareketleri ile hatırlamasına yardımcı olur. Öğrenci hatırlayamazsa sözel olarak yardımda bulunur. Öğrencinin performansına göre etkinlik tekrarlanır.

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Matematik becerileri
ÜNİTE/KONU: Ritmik sayma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci 4’er 4’er 80’e kadar sayamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ritmik sayma yapabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Öğrenci 4’er 4’er 80’e kadar sayabilir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER: Üstünde 4 obje resmi bulunan kartlar
İŞLENİŞ: Öğretmen 4’den 80’e kadar rakamları; üstünde 4 obje resmi bulunan kartları üst üste koyarak sayar. Öğrenciden aynı şekilde saymasını ister. Önce öğretmen öğrenciyle birlikte sayar. Sonra öğrencinin bağımsız saymasını ister. Öğrencinin takıldığı yerde önce sessiz ağız hareketleri ile hatırlamasına yardımcı olur. Öğrenci hatırlayamazsa sözel olarak yardımda bulunur. Öğrencinin performansına göre etkinlik tekrarlanır.

TARİH: …/…/… SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Matematik becerileri
ÜNİTE/KONU: Ritmik sayma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci geriye sayamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ritmik sayma yapabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Öğrenci geriye doğru birer birer ona kadar sayabilir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER:
İŞLENİŞ: Öğretmen önce kendi sesi ile “10 mavi şişe sallanıyor.”(Renkler değişebilir. Aynı şarkı renk kavramında da kullanılabilir.) şarkısını söyler. Şarkıyı söylerken on parmağını havada sallar. Her düşüp kırılan şişede bir parmağını kapatır. Şişeler bittiğinde bitti anlamında elleriyle bittiğini gösterir. Daha sonra öğrenciyle şarkı tekrarlanır. Öğrenci hem her kırılan şişenin sayıda eksiklik oluştuğunu (çıkarma kuralı), hem de geriye doğru saymayı öğrenir. Öğrencinin performansına göre etkinlik sürdürülür.

TARİH: …/…/… SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Matematik becerileri
ÜNİTE/KONU: Ritmik sayma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci geriye sayamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ritmik sayma yapabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Öğrenci geriye doğru birer birer 50’ye kadar sayabilir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER:
İŞLENİŞ: Öğretmen geriye doğru sayıları sayacağını söyler ve öğrenciden kendisine eşlik etmesini ister. Öğrenciden birden başlayarak geriye sayması istenir. Hatasız saydığı bölümler geçilir ve hata yaptığı noktadan başlanarak etkinlik sürdürülür. Öğrenci bağımsız sayabilene kadar etkinlik sürdürülür.

TARİH: …/…/…
SÜRE:45 Dakika
GELİŞİM ALANI: Matematik becerileri
ÜNİTE/KONU: Ritmik sayma
ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI YER: Bireysel eğitim odası
ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ: Öğrenci geriye sayamıyor.
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: Ritmik sayma yapabilme
KISA DÖNEMLİ AMAÇ: Öğrenci geriye doğru ikişer ikişer 100’e kadar sayabilir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Model olma, uygulamalı
ARAÇ VE GEREÇLER:
İŞLENİŞ: Öğretmen geriye doğru sayıları sayacağını söyler ve öğrenciden kendisine eşlik etmesini ister. Öğrenciden birden başlayarak geriye sayması istenir. Hatasız saydığı bölümler geçilir ve hata yaptığı noktadan başlanarak etkinlik sürdürülür. Öğrenci bağımsız sayabilene kadar etkinlik sürdürülür

Hiç yorum yok: